20 Reacties op “Iemand ervaring met auto huren in Portugal?”

  1. Sunnycars! Nooit ter plaatse doen. De verzekeringen zijn vaak heel anders. Sunny cars is all in verzekert. En zij werken samen met heel veel verhuurders weer zoals europcar/hertz. En ggd de beste deal dan incl alle verzekeringen

  2. In Portugal een auto gehuurd (van te voren geboekt). Er zijn veel tolwegen maar zijn in principe allemaal te vermijden. Je kunt dit via Google maps instellen. Wij hebben twee weken lang rondgereden van Lissabon naar de Algarve en hebben nergens tol hoeven te betalen. Verkeer is goed te doen, het grootste verschil met nl/be vonden wij de vele rotondes

  3. Wij hebben helaas wel problemen gehad met het huren van een wagen in lissabon. Ons werd er veel te duur aangerekend, ze zonder bijna geen woord engels en we hebben 3 UUR moeten wachten tot we een wagen hadden.

  4. Wij huren al jaren via Sunny Cars, o.a. ook in Portugal. Geen gedoe met wat je nog moet bijverzekeren etc. Nooit problemen gehad. Wij huren een tolkastje mee als dat kan, je kunt altijd bekijken of je de tolwegen wilt gebruiken of niet.

  5. Moest je het online boeken, dan wel liefst de website en dealer opzoeken voor de reviews e.d. (OfficiĆ«le en erkende! šŸ™‚ ) En zien of de prijs inclusief verzekeringen zijn of niet šŸ™‚

  6. Wij hebben in verschillende landen via Sunny cars een auto gehuurd en goede ervaringen mee. Iets duurder, maar geen eigen risico en kleine lettertjes. Goed verzekerd dus! Zelfs na een ongelukje hadden we snel weer een nieuwe huurauto

  7. Ik huur mijn auto altijd via sunnycars (3 x algarve en 1x Lissabon (in Lissabon zelf zou ik hem overigens lievet niet gebruiken – te druk en te weinig parkeerplekken).
    Bij sunnycars zitten al je verzekeringen inbegrepen- plus duidelijke omschrijving in het NL waarvoor je nou verzekerd bent.
    Laatste keer in Algarve via TUI cars/TUI auto’s – voor de 2e keer bij avis.
    Ipv 3 kantjes uitgebreide voorwaarden..kreeg ik 3 regels met afkortingen. Ik had vooraf doorgegeven dat naam niet klopte – was geen probleem.
    Dus wel. Ook tijd en stond en niet op voucher vermeld- bleken verkeerd te zijn dus of ik nog ff een dagje erbij wilde betalen. Dus na heen en weer bellen net boekingskantoor en veel gedoe (ik had gelukkig wel mijn rijbewijs Ć©n creditcard bij je maar mag niet rijden ivm medicatie)- manlief erbij gezet op contract en toeslag voor extra dag huur betaald.
    Tolkastje betalen wist ik maar ergens hebben ze stiekem een extra verzekering tussen gestopt. Voor als je je sleutels kwijt bent of verkeerde benzine tankt.
    Nou heeft mijn man 30 jaar zijn rijbewijs en werk ik 20 jaar in de reisbranche….verkeerde benzine heeft een collega 1x mee gemaakt…dus onzin verzekering.
    Er is niet over gesproken…het is niet apart vermeld…maar koste me wel bijna EUR 45 voor een week.
    Contract moest ik bekijken op een klein schermpje en werd gemaild.
    Het is echt superstorm….enzo vaak klanten voor gewaarschuwd…maar simpelweg niet gezien.
    Daarbij zag ik thuis, dat de vorige keer- toen ook avis maar via sunnycars het tomkastje weer anders heette….in totaal had ik van 2 x 6 andere benamingen.
    Ik heb behoorlijk wat stampij gemaakt….maar ja getekend is getekend. Alleen doordat ik AL die bonnen kon laten zien en letterlijk duizenden auto’s van Avis heb verhuurd heb ik – bij uitzondering mijn geld terug gekregen. (Is echt heeeeeel uitzonderlijk).
    Ik was er zooo klaar mee. Ik wil nooit meer een auto mee met zo weinig voorwaarden op papier.
    In Griekenland hadden wij een auto via sunnycars…de rest in het hotel had de auto ter plekke geregeld….bij ons was onderkant banden en glas verzekerd…bij hun niet (ok…dan moet je het wel daar betalen- maar daarna krijg je het weer netjes terug).
    Check in elk geval goed waar de locatie zit en de openingstijden. Onze eerste auto in de Algarve was een off airport locatie – en duurde heel lang voordat we hem op konden halen….daarnaast was de locatie pas vrij laat open icm shuttlebusje naar airport en vroege vlucht. Vond ik niet prettig.dus vandaar dat ik nu liever een on airport locatie heb (of op loopafstand). …maar die zijn vaak duurder.
    Oh…en voor fado…het tankstation bij de luchthaven kun je niet je auto aftanken – je moet een bedrag vooraf betalen…ondanks dat dat daarvoor wel kon en ook zo was aangegeven door de verhuurder. Rijd dus altijd even langs en vraag het ff if het kan….scheelt veel stress op het laatste moment.
    Maar verder nooit problemen gehad. Huur al 20 jaar minimaal 3x per jaar auto via sunnycars en heb er honderden/duizenden verhuurd aan klanten. Altijd goed geregeld.
    Wellicht niet de goedkoopste maar wel de meest complete en het minste gedoe.
    Ze werken met grote en kleine lokale bedrijfjes samen.
    Kom je er niet uit? Bel ze dan even…of loop een reisbureau binnen. Zeker als je bijvoorbeeld de grens naar Spanje over zou willen steken…kan een net iets duurdere auto uiteindelijk goedkoper zijn.

  8. Wij huren vrijwel altijd een auto. Altijd via Sunnycars. Alle verzekeringen inclusief, dus je hoeft niet in discussie te gaan met de lokale verhuurder (sterker nog, sinds we via Sunnycars huren is obs nooit weer een verzekering aangeboden door de lokale verhuurder). Beperkt eigen bedrag dat je bij schade e.d. eerst lokaal zelf betaalt en dat je later vlot weer via Sunnycars terugkrijgt. Tip: maak altijd foto’s van de schade die de auto al heeft als he hem ophaalt ĆØn laat dat door de verhuurder op de verhuurovereenkomst aantekenen voordat je je handtekening zet op de overeenkomst. Overigens doen goede verhuurders altijd met jou een rondje om de auto om overeenstemming over al bestaande schade te hebben.

  9. Wij hebben wel eens een auto gehuurd bij het vliegveld daar heb je verschillende dingen. Nooit problemen mee gehad. šŸ˜Š maar ik zou wel van te voren en goed rondje om de auto heen doen im te kijken voor deuken/krassen wat niet staat aangegeven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *